Autodrom Brno je největší závodní okruh v České republice, kde se konají významné automobilové i motocyklové závody. Masarykův okruh nabízí akce i pro širokou veřejnost, můžete si vyzkoušet jízdu v supersportu, využít volné jízdy, nebo se dokonce účastnit amaterského závodu. Jaké zážitky nabízí Autodrom Brno pro veřejnost?
Masarykův okruh
Masarykův okruh nabízí volné jízdy pro veřejnost, ale i zážitky od různých společností. Velký okruh nabízí velkorysý a bezpečný prostor vyzkoušet si rychlou jízdu. Délka okruhu je 5 403 metrů, šířka 15 metrů a nejdelší rovinka měří 636,56 metrů. Řidičské dovednosti si otestujete během 8 pravých a 6 levých zatáček v rámci volný jízd s vlastním autem nebo během zážitkového programu.
Pokud se vydáte na okruh s vlastním autem v rámci volných jízd, je třeba si uvědomit několik základních věcí. Na velkém okruhu neplatí povinné ani havarijní ručení, to znamená, že ručíte za veškeré způsobené škody na vašem vozidle i na majetku Autodromu Brno a jakékoliv škody platíte z vlastní kapsy :-( Riziko je však velmi malé, tedy pokud nebudete přeceňovat vlastní řidičské schopnosti a tedy zbytečně riskovat.
Nicméně je třeba si také uvědomit, že v rámci volných jízdy budou na trati další auta i s méně zkušenými řidiči, je potřeba situaci na dráze neustále sledovat, aby nedošlo ke zbytečné srážce. Než vyrazíte na autodrom, přečtěte si pravidla jízdy na velkém okruhu! Dále se připravte na větší zátěž pro váš vůz a to především vyššího opotřebení pneumatik a brzdových destiček.
U zážitkový jízd ničíte cizí auto :-) Obrovskou výhodou je zkušený instruktor na sedadle spolujezdce, který eliminuje riziko na minimum. Nevýhodou je samozřejmě vyšší pořizovací cena zážitku. Víte co všechno můžete na velkém okruhu zažít, podívejte se na kompletní nabídku JÍZD NA OKRUHU.
Jízda závodním BMW
Stejně jako na velkém okruhu Autodromu Most si můžete užít jízdu na hranici svých dovedností během testovacích dnů v závodním speciálu BMW. Půjčit si můžete starší závodní speciál s manuální převodovkou BMW e36, ale doporučujeme raději zvolit novější BMW e92 s řazením pomocí pádel pod volantem. Vrcholem nabídky je dieselový speciál BMW 335D s výkonem 400 koní. Tento speciál doporučujeme spíše zkušenějším řidičům.
Výhody jízda se závodním BMW
- závodní technika
- jízda na hraně
- atmosféra závodního týmu
- menší počet aut na trati a pouze se zkušenými řidiči
- instruktor na sedadle spolujezdce
- telemetrie a video z jízdy
- cenné zkušenosti a nové dovednosti z rychlé jízdy
- cena vs délka zážitku
- reakce na počasí, přizpůsobení auta na dané podmínky (přezutí gum do deště atd.)
Nevýhody zážitku
- menší počet termínů cca 3 termíny v sezóně
- termíny pouze ve všední dny
Závodníkem na zkoušku
Největší automobilový zážitek na velkém okruhu je účast ve skutečném amatérském závodu. Postavíte se proti amatérským i ostříleným závodníkům v nadupaných závodních speciálech a vyzkoušíte si jaké to je být závodníkem. Budete součástí týmu během vytrvalostního závodu Le Brno, v depu budete čekat na svou hodinovou jízdu, ale nemusíte se bát, ve voze je s vámi na místě spolujezdce zkušený závodník, který vás závodem provede. K dispozici je závodní speciál BMW e92 a BMW 335D.
Výhody programu ZÁVODNÍKEM NA ZKOUŠKU
- závodní technika
- jízda na hraně
- atmosféra závodního týmu
- atmosféra závodu, vzpomínky na celý život
- instruktor na sedadle spolujezdce
- catering
- telemetrie a video z jízdy
- cenné zkušenosti a získané nových dovedností z rychlé jízdy
- reakce na počasí, přizpůsobení auta na dané podmínky (přezutí gum do deště atd.)
Nevýhody zážitku
- malý počet termínů cca 2 termíny v sezóně
- vyšší pořizovací cena zážitku
Jízda v supersportu na velkém okruhu
Nabízíme možnost řízení nebo svezení supersportů na velkém okruhu. Vyzkoušet si můžete Ferrari, Lamborghini nebo Porsche. Konkrétně nabízíme jízdu ve Ferrari 458 Italia s výkonem 570 koní, které si dokonale užijete na nejdelší rovince okruhu, tedy pokud si troufnete sešlápnou plynový pedál až na podlahu. Stejný výkon zažijete u Lamborghini Gallardo 570 a supersportů Porsche. Porsche nabízíme od dvou společností, vybrat si tak můžete klasiku Porsche 911, výkonnějšího bratříčka Porsche 911 GT3, nebo raritní Porsche T.
Výhody jízdy v supersportu
- jízda v luxusních supersportech
- obrovský výkon
- termíny i o víkendu
- zkušený instruktor na sedadle spolujezdce
- možnost svezení
- menší počet aut na trati
Nevýhody jízd v Porsche
- neplatné pojištění
- náhrada škody při poškrábání laku a disků v případě vjetí do kačírku
- vysoká cena v případě vámi způsobené nehody
- vyšší cena zážitku
Jízda ve sportovním autě
Půjčujeme také dostupnější sportovní auta, méně výkonu ještě neznamená méně zábavy. Na rovinkách rozhodně nebudete tak rychlý jako třeba ve Ferrari, ale v zatáčkách si to náramně užijete a pravděpodobně se budete i méně bát než při jízdě s extrémně výkoným supersportem. Vybrat si můžete jízdu s opěvovanou Toyotou Yaris GR nebo sportovním BMW M
Výhody jízdy cestovních vozů
- nižší pořizovací cena zážitku
- menší respekt k vozu
- skvělá ovladatelnost a čitelnost
- možnost svezení
- instruktor na sedadle spolujezdce
- nižší hodnota škody v případě nehody nebo vjetí do kačírku
Nevýhody
- neplatné pojištění na velkém okruhu
- pravděpodobná škoda i při vjetí do kačírku, lak, disky kol
Polygon Brno
Na polygonu neboli malém okruhu se koná škola smyku a jízdy supersporty. Opět zde půjčujeme Ferrari, Lamborghini i Porsche. Oproti velkému okruhu si zde můžete užít jízdu v rally legendách Subaru STi a Mitsubishi Lancer a objektivně řečeno, je to nejlepší zážitek na polygonu. Ferrari, Lamborghini a Porsche T mají příliš velký výkon na malý okruh. Alternativou je základní Porsche 911, nicméně doporučujeme na malém okruhu právě kombinaci Subaru a Mitsubishi.
Výhody polygonu
- platí zde pojištění
- dostupnější cena
- Subaru a Mitsubishi
- termíny o víkendu
- exkluzivně pronajatý polygon
Nevýhody
- malý okruh
- není zde dlouhá rovinka
- malý počet zatáček
Tak co, už jste si vybrali? Je pro vás Autodrom Brno daleko, zkuste se podívat na kompletní nabídku jízd na okruhu, určitě si vyberete jízdu ve vašem kraji. V nabídce máme také okruh Autodrom Most, polygony, autokrosové okruhy i letiště.